wym-1415551332088 - Аналіз виховного процесу в 5 класі

Виступи на педраду

Нормативні документи регулюють законодавство в галузі охорони дитинства.

Соціальний захист дітей та дітей пільгових категорій.

Робота з соціального захисту учнів побудована відповідно з Конвенцією ООН про права дитини, Сімейним Кодексом України, Законом України від 01.06.2000 року №1768-III «Про охорону дитинства» (із змінами і доповненнями), Законом України від 28.02.1991 року № 796-ХІІ “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” (із змінами і доповненнями), Законом України від 21.11.1992 року №2811-ХІІ «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» (із змінами і доповненнями), Законом України від 16.11.2000 року №2109-ІІІ «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам» (із змінами і доповненнями), Законом України від 13.01.2005 року №2342-ІV «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», Законом України від 02.06.2005 року №2623-ІV «Про основи соціального захисту бездомних громадян і безпритульних дітей», Постанови Кабінету Міністрів України від 05.04.1994 року №226 «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування» (із змінами і доповненнями), Постанови Кабінету Міністрів України від 03.06.1999 року №961 Програми соціального захисту громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи на 2005 -2010 роки (обласна), Постанови Кабінету Міністрів України від 19.02.2007 р. №244 «Про затвердження Державної програми підтримки сім'ї на період до 2010 року» та інших.

Основні завдання :

■ створення сприятливих умов для фізичного, психічного, соціального і духовного розвитку дітей, забезпечення їх правового та соціального захисту;

■ допомога в розвитку творчих і потенціальних здібностей дітей;

■ соціальний захист дітей пільгового контингенту.

1.Створити каталог урядових і галузевих документів, що забезпечують дотримання законодавства в галузі охорони дитинства.

2.Провести ознайомлення працівників школи з нормативними документами, що регулюють законодавство в галузі охорони дитинства.

3.Призначити наказом по школі громадського інспектора з охорони дитинства (якщо немає соціального педагога)

4.Створити комісію з використання фонду загального обов’язкового навчання.

5.Оновити базу даних дітей пільгових категорій.

6.Провести обстеження матеріально-побутових умов проживання дітей пільгових категорій.

7.Забезпечити учнів пільгового контингенту підручниками в повному обсязі.

8.Проводити індивідуальну консультативну та діагностичну роботу з дітьми пільгового контингенту, надавати рекомендації батькам та вчителям.

9.Проводити акції «Милосердя» по збору речей (одягу, канцтоварів, іграшок, книжок тощо) для дітей пільгових категорій, які навчаються в школі, 10.Забезпечити проведення медичних оглядів дітей пільгових категорій під час планових оглядів дітей школи медичними працівниками відповідних медичних установ.

11.Залучати дітей пільгового контингенту до відвідування факультативів, гуртків, секцій, студій, що функціонують на базі школи.

12.Залучати дітей пільгових категорій до участі в шкільних та районних конкурсах дитячої творчості, спортивних змаганнях, інтелектуальних турнірах, олімпіадах тощо.

13.Організувати за рахунок фонду загального обов’язкового навчання:

- безкоштовне харчування дітей пільгових категорій;

- забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, шкільною формою, спортивним одягом та взуттям;

- надання одноразової матеріальної допомоги дітям пільгових категорій для придбання одягу, взуття, канцтоварів;

- оздоровлення учнів пільгових категорій у пришкільних таборах.

14.Проводити профорієнтаційну роботу серед дітей пільгового контингенту, контролювати працевлаштування цих дітей після закінчення школи.

15.Організувати лекторій правових знань щодо роз’яснення дітям пільгових категорій та їх батькам норм сучасного законодавства з охорони дитинства.

16.Провести акцію «Мій біль – Чорнобиль» для дітей, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи.

17.Організувати роботу шкільних психологів з учнями пільгового контингенту.

18.Здійснювати зв’язок зі службою у справах дітей виконкому, управлінням освіти з метою координації дій щодо роботи з дітьми пільгового контингенту.

19.Інформувати органи опіки і піклування ССД про дітей, які залишилися без піклування батьків.

20.Проводити з метою соціального захисту дітей пільгових категорій шкільні акції, присвячені пам’ятним датам

21.Забезпечити участь дітей пільгових категорій у районних заходах, присвячених Міжнародному Дню захисту дітей, Міжнародному Дню інваліда, новорічним святам тощо.

22.Забезпечити участь дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, випускників 9 та 11 класів, у районних заходах.

23.Забезпечувати дітей пільгових категорій безкоштовними квитками до театрів, цирку, музеїв тощо

24.Розглянути питання соціального захисту дітей пільгових категорій на засіданні методичного об’єднання класних керівників.

25.Розглянути питання про підсумки роботи щодо соціального захисту дітей у 20014-2015 н.р. на нараді при директорові.

26.На батьківських зборах ознайомити батьків з Програмою національного усиновлення.

Тема: «Поліпшення превентивного виховання, безпритульності дітей, проявів насильства, правопорушень серед неповнолітніх»

Проростає у полі зернина.

Будем мати ми хліб на столі.

А до школи приходить дитина –

Це майбутній господар Землі.

Ти береш її зразу ж за руку

І крокуєш тернистим шляхом,

І стаєш їй учителем, другом,

А ще мамою й класним керівником.

Ну хіба ж є щось краще на світі,

Ніж прожити дитяче життя?

Їхні душі відчуть, зрозуміти,

Й разом з ними іти в майбуття?!

Тетяна Шубіна

Дитина – це цілий світ. Лише ставши дорослим, кожен з нас усвідомлює, на скільки цінне дитинство та як сильно залежить формування особистості від емоцій, які переживає дитина. Психологи вважають, що гра є грою, але наші відчуття та переживання в ній та ми самі завжди справжні. Озирнувшись в минуле та згадуючи своє дитинство, ми завжди знайдемо багато радісних спогадів маленьких трагедій. І ми, вже дорослі, розуміємо, що цих маленьких, але насправді важливих для нас радостей могло бути значно більше, а трагедій, сліз, розчарувань можна було б уникнути.

Дорослі інколи занадто швидко забувають чи не хочуть згадувати своє дитинство. Але ж насправді ми багато чого можемо зробити, щоб захистити дітей від несправедливості й жорстокості.

На сьогодні захист прав дітей, забезпечення їхнього повноцінного розвитку – проблема національного рівня, яку необхідно вивчати, розглядати й розв’язувати різними способами.

Одним з найважливіших напрямів виховної роботи з дітьми та молоддю є превентивне виховання та профілактична робота з подолання злочинності серед неповнолітніх.

Суть превентивного виховання полягає в комплексному цілеспрямованому впливі на особистість, формуванні здорового способу життя, виробленні імунітету до негативних впливів соціального оточення. Проблема превентивності завжди була і є пріоритетною в системі психолого-педагогічних, медичних, правових, соціальних досліджень у різних країнах світу. В Україні ця проблема набуває особливої гостроти, оскільки молодь формується в складних соціально-культурних умовах економічних і політичних суперечностей, неврівноваженості соціальних процесів. Мета превентивного виховання полягає у розвитку почуття соціальної відповідальності підлітків за свою поведінку, сприяє не лише усвідомленню своїх прав, а й обов’язків. Підлітків легше застерегти від правопорушень, аніж потім поставити на правильний шлях.

Основними положеннями превентивного виховання є:

дослідження фізіології дітей, проникнення у внутрішній світ підлітків та вивчення їхніх психологічних особливостей;

спостереження за впливом спадковості,

середовища; виховання соціальної спрямованості поведінки школяра;

організація в сім’ї та школі профілактичних заходів з метою запобігання протиправній поведінці дітей;

створення психолого – педагогічних умов для належного догляду за діяльністю підлітків.

Сьогодні неможливо вирішувати проблеми виховання, не враховуючи загального соціального фону. Статистика викликає тривогу: за останні 10 років зріс рівень дитячої злочинності. Близько 70 тисяч дітей і підлітків перебувають на обліку правоохоронних органів. Питома вага юних правопорушників нині складає 25% проти 13% десять років тому. Ситуація драматична. У багатьох підлітків виникають або повна розгубленість перед сьогоднішнім і завтрашнім днем, або урвати від життя якомога більше і негайно.

Не маючи можливості законним шляхом задовольняти свої потреби, багато підлітків починають добувати необхідні речі та продукти в міру своїх сил і можливостей, часто шляхом вчинення злочину. Неповнолітні беруть активну участь у рекеті, незаконному бізнесі й інших видах злочинної діяльності.

Факти свідчать, що впродовж 2012/2013 років неповнолітніми або за їх участю скоєно 14238 злочинів. Щодня підлітки в Україні скоюють понад 100 злочинів, у тому числі одне вбивство або злочин із завданням тяжких тілесних ушкоджень, одне зґвалтування, три розбійні напади, вісім пограбувань, сімдесят крадіжок приватного та державного майна. Особливістю криміногенної ситуації в підлітковому середовищі є зміна її структури убік зростання корисливих злочинів. Найпоширенішими злочинами є крадіжка як наслідок незайнятості населення.

Загострення проблем сімейного неблагополуччя на загальному тлі убогості і постійної потреби, моральна і соціальна деградація, яка відбувається в сім`ях, призводить до вкрай негативних наслідків. Серед неповнолітніх з неблагонадійних сімей інтенсивність злочинності особливо висока. В основному, в цих сім`ях процвітають пияцтво, наркоманія, відсутні будь-які моральні устої, елементарна культура.

Зрозуміло, що підвищення ефективності превентивного виховання можливе за умови забезпечення цілісної системи виховних впливів на неповнолітніх, підвищення теоретичного та методичного рівня знань педагогів і батьків з питань запобігання девіантній поведінці, налагодження гуманістичного управління діяльністю педагогічного колективу, пов’язаною з превентивним вихованням учнівської молоді.

До завдань, які ми ставимо перед собою у превентивному вихованні, передусім належить формування моральної свідомості учнів, яка є головним чинником впливу на вибір способів поведінки на основі морально – правових знань, уявлень, поглядів, переконань, почуттів, що має вирішальний вплив на формування індивідуальної свідомості, самосвідомості учнів.

Однією з необхідних умов перетворення України у справжню правову державу є підвищення рівня правової освіти населення, у першу чергу – молоді. Чимало роблять для цього засоби масової інформації, громадські організації, правоохоронні органи. Але найважливіше місце займає школа.

Перед школою постає непросте питання виховання свідомого громадянина, людини, яка вільно сприймає та засвоює соціально-правові норми, історичні, національні, культурні традиції свого народу.

Як сформувати в учнів свідомі, системні знання з права? Коли розпочати роботу: з перших днів шкільного навчання чи згодом?

На думку О. Леонтьєва, особистість народжується двічі: вперше – у молодшому дошкільному віці, а вдруге – в підлітковому віці, коли виникає свідома особистість.

Система правового виховання в нашій школі базується на правових актах і документах, таких як Конституція України, Конвенція про права дитини, Декларація прав дитини, Кодекс про шлюб та сім’ю, Закон України «Про охорону дитинства», Указ Президента України «Про Національну програму правової освіти населення», включає правоосвітню роботу та роботу по попередженню правопорушень.

Уваги заслуговує робота вчителів початкових класів, які проводять ранню діагностику: визначають сім’ї, в яких вихованню дітей не приділяється належна увага, знайомляться із сімейними умовами, визначають, яка допомога потрібна батькам у вихованні дитини.

Добре відомо, що молодші школярі суворіше, ніж дорослі, дотримуються правил гри і дитячого кодексу поведінки (не бреши, не донось, не будь жадібним, не будь боягузом). На ці риси дитячої справедливості і спираються у правовому вихованні молодших школярів наші педагоги.

Правове виховання й оволодіння системою правових знань має особливе місце в комплексі практичних заходів, спрямованих на подолання негативних явищ в учнівському середовищі. Провідне місце займає профілактична робота. У школі склалась своєрідна система профілактичної роботи.

Первинна профілактика:

- контроль за відвідуванням учнями школи (ведеться класними керівниками в журналі обліку відвідування);

- розроблені правила учнів, які вивчаються на годинах класного керівника;

- проводяться по класах цикл бесід на правову тематику.

Вторинна профілактика:

- наказом по школі створено Раду профілактики правопорушень. На засіданнях Ради розглядають різні питання правовиховної роботи, заслуховуються звіти практичного психолога по роботі з учнями, які знаходяться на внутрішкільному обліку. Питання превентивного виховання розглядаються на засіданнях загальношкільного батьківського комітету, Раді школи.

Традиційними заходами, що сприяють попередженню правопорушень у школі стали батьківські збори, проведення декади історії та правознавства, зустрічі з представниками правоохоронних органів, медичною сестрою, рейди «Урок» та «Тютюнопаління», огляд умов проживання та виховання дітей пільгових категорій.

Освітня робота учнів здійснюється також і в позаурочний час через ряд позакласних та позашкільних заходів. Ефективною формою роботи стало проведення Тижня правових знань , «16 днів без насильства». У рамках тижнів проведено конкурси та вікторини на правову тематику, рольові ігри, правовий брейн-ринг, правничий квест, диспути, лекції, усні журнали, зустрічі з працівниками правоохоронних органів.

Основною формою профілактики правопорушень і оволодіння певними знаннями є година спілкування. Класні керівники постійно урізноманітнюють форми і методи проведення годин спілкування.

У сучасних умовах розходження між сім'єю і школою посилюється. У сім'ї йде переорієнтація на інші цінності, діти включаються у ринкові відносини і нові ідеологічні установки часто призводять до конфліктів у стосунках батьків і дітей.

Школа ж продовжує захищати ідеали добра і безкорисливості, чесності, порядності і милосердя. Її мета і зміст завжди будувалися на вічних духовних істинах, якими живе людство. Тому роботі з батьками педагогічний колектив школи приділяє особливу увагу.

У центрі особливої уваги - неблагонадійні сім'ї та сім'ї, де виховуються підлітки, схильні до правопорушень.

Система правового виховання, що створена в школі, багатогранна й дієва. Тому протягом останнього року правопорушень, здійснених нашими учнями, не зафіксовано.

Колектив – єдиний організм, де кожен школяр – яскрава індивідуальність. Можливо, слід замислитися над словами Я. Корчака: «Що більше в дитині волі, то менше необхідності в покаранні. А що більше похвал, то менше покарань». Якими сформуємо дітей фізично, морально – таке суспільство й матимемо. «Діти – живі квіти землі», - зазначав М. Горький. І як кожній квітці потрібні погідні умови для цвітіння, так і нашим дітям потрібно створити умови для їхнього повноцінного життя, розкриття талантів і здібностей. Наші діти – майбутні громадяни України. Майбутнє дітей залежить від нас, наше майбутнє – від них. Тому потрібно працювати так, щоб наші діти почували себе корисними суспільству й були щасливі.

Рішення педагогічної ради

1. Проаналізувати стан роботи щодо попередження правопорушень і шкідливих звичок серед учнів.

Заступник директора з виховної роботи,

до 15.05.2015 року

2. Здійснювати просвітницько-пропагандистську роботу серед учнів, батьків, учителів, щоб розкрити зміст понять «жорстоке поводження», «торгівля людьми», «насильство», «фізична занедбаність».

практичний психолог,

постійно

3. Продовжувати проводити індивідуальну роботу з учнями девіантної поведінки, здійснювати соціально-педагогічний патронаж дітей із таких сімей.

практичний психолог,

постійно

4. Своєчасно виявляти сім’ї, у яких діти зазнали різних форм насильства та повідомляти про ці випадки у відповідні інстанції.

Класні керівники, практичний психолог,

постійно

5. Провести цикл бесід з учнями з питань дотримання правових і моральних норм поведінки.

Класні керівники, практичний психолог,

з 11.03.2015 року

6. Не допускати випадків фізичного, психологічного насильства, образ, недбалого та жорстокого поводження з дітьми.

Класні керівники 1-11 класів,

постійно

7. Формувати правосвідомість, правову поведінку, моральну культуру в батьків та учнів.

Класні керівники 1-11 класів,

постійно

8. Формувати навички розв’язання конфліктів у дитячому колективі мирним шляхом.

Класні керівники 1-11 класів,

постійно

9. Підтримувати постійний контакт з батьками, надавати їм педагогічну допомогу, яка б сприяла підвищенню рівня їх виховної культури.

Класні керівники 1-11 класів,

постійно

14. Провести батьківські збори з питань захисту прав дітей, забезпечення їхнього повноцінного розвитку.

Класні керівники 1-11 класів,

до 20.05.2014 року

/Files/scan 1.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 8628

Коментарi